23 maart 2009

test

woensdag had mama een gesprek op school over wat ik niet doe, en wat ik wel een beetje deed. op school doe ik niet zo veel het interesseert me niet zo lijkt het wel. er wordt gelukkig serieus naar gekeken. zo wordt er op school van mij in de klas een video opname gemaakt, en is mama thuis ook al bezig om een video compilatie te maken. beide worden dan naast elkaar gelegd en dan wordt er bekeken wat er aan aktie ondernomen kan worden.
zaterdag zijn we fijn wezen fietsen. ik had gekozen dat we naar de trein gingen. ik had vrijdag ochtend voor het eerst zonder voorbeeld het woord trein gestempeld. en zaterdagochtend voor het eerst het woord trein hardop gespeld. T-R-E-I-N. ik vindt het erg leuk om te spellen en spel ook andere woorden en gebruik deze spelvariant ook voor items die ik wil hebben. als kaas en vis en compaq. zaterdaochtend spelde ik dus trein. ik wilde graag bij de trein kijken in miniatuur walcheren. maar ja die is dus dicht. ik wilde toch graag even kijken of het echt nog wel dicht is. mama kan zoveel zeggen. en ja dus het was dicht. het pictoboek was mee en ik mocht iets anders kiezen om te doen. ik koos eerst macdonalds, maar twijfelde wat en heb toen toch maar het hema kaartje bij ja geplakt. mama was dit ijverig aan het filmen voor de video compilatie , wat misschien wel mij zoveel afleide dat het kiezen langer duurde als normaal. maar ik heb laten zien dat ik ook pictoos kan gebruiken op de fiets. en niet alleen in de thuissituatie. ik heb lekker kip gegeten bij de hema. en heb er nog even gezellig rondgebanjerd.
het was lekker weer om te fietsen dus we gingen nog een extra rondje.
zondag kwam papa , papa heeft geen fiets. we zijn gaan wandelen. zonder wandelwagen. naar de markt om een ijsje te halen. ik heb heel goed aan de hand gelopen. wou en mocht even stoppen bij elke auto om erin te kijken. maar liep ook gelijk weer verder. het ging heel goed. ik was wel wat moe op het laatst.
maandag weer naar school. ik heb daar een test gedaan. mama is de naam even vergeten van de test, maar het kwam erop neer dat het een begriptest was. en ik heb goed mee gedaan zei juf S. en heb de goede voorwerpen gepakt toen erom gevraagd werd. de test werd steeds moeilijker en ik moest uit een hele rij dingen bv een hondje pakken en een kat en toen moest de hond de kat bijten. ik heb dat netjes gedaan, arme kat....de test moet of kan uitwijzen hoe mijn begrip van taal is. er wordt bij de uitslag wel rekening gehouden dat het een moment opname is.
toen ik thuiskwam zag ik dat mama weer eens de woonkamer veranderd had. zelfs mijn pictomuur was aan de tegenoverstaande muur bevestigd. ik liet me hier niet door van de wijs brengen en pakte gewoon de picto van kaas en gaf die aan mama.

Geen opmerkingen: