10 maart 2009

de warme bakker


met school zijn in het kader van de projectperiode zeeland naar de bakker geweest. omdat mama dacht dat ik beter een beetje voorbereid kon zijn had ze een kaart gemaakt waarop stond dat we met alle kinderen uit de klas in autoos naar de bakker zouden gaan. dit deed ze een avond van te voren. ik had de kaart bekeken en geluisterd naar wat mama zei. de volgende dag toen we dus eerst met de taxibus zouden gaan en dan met de auto zouden rijden deed ik al snel na het wakker worden het gebaar auto, om mama te laten zien dat ik het niet vergeten was. het liefst zou ik de taxibus overslaan en was ik gelijk in de blauwe auto van de overbuurvrouw gestapt. dat is mijn favo auto. dus ik moest wel even huilen toen dat niet gebeurde en ik toch in de taxibus moest. maar dat was maar heel even. op school gingen we eerst nog buiten spelen en om een uurtje of tien gingen we naar de bakker. het was erg leuk. vooral het autorijden!!! we hebben broodjes gebakken en ook met rozijntjes broodjes gemaakt. we kregen een tasje met broodjes en bolussen mee naar huis. lekker hoor. ik vondt het allemaal wel iets te lang en moest even huilen omdat ik toch wel weer graag met de auto wilde rijden. het was allemaal zo leuk dat ik de volgende ochtend thuis weer met de bakker kaart aan het zwaaien was. ik wil nog wel een keer met de auto naar de bakker!!!


dit is een foto van mijn vertel muur thuis. hij wordt steeds groter want ik heb steeds meer te vertellen!! nieuw zijn de twee zwarte lijstjes met ja en nee. er hangt een schoolbord en er ligt een magnetisch stempelbord. aan de muur zit klitteband met een zootje pictoos en kleurenpictoos. het roodgeruite vierkant is de weekplanner. ik kan er allemaal goed mee werken. de groene kaart is de ik wil kaart. die hangt ook aan de muur. zodat ik hem altijd weet te vinden. heel handig als ik wat wil. dan plak ik dus gewoon erop wat ik wil. een visstick, ijsje , koekje , een plaatje van de bakfiets, of de hema. ik geef dan de kaart aan mama. het is heel handig.

Geen opmerkingen: