12 januari 2009

update




we zin in de vakantie dus erg bezig geweest met geluid taal en picto. en ik vindt het ook erg leuk. vaak begin ik zelf geluiden te maken om een geluidenspelletje uit te lokken.
ook blazen we schuim van het afwas water. dan moet ik erg lachen. af en toe stopt mama en als ik dan het woord schuim nazeg gaan we verder.
Ik moest wel erg wennen hoor , weer naar school. zitten op mijn stoel was wel erg moeilijk, vooral het blijven zitten. ..even zitten is niet echt een probleem. maar al gauw wil ik weer gaan rondstruinen. gelukkg ben ik nu wel weer gewend aan het schoolse!!!
vrijdag zijn we bij de hema wezen kipeten. het was een beetje te koud om helemaal naar de mac te gaan. het was wel leuk. ik had twee bakjes met kip. ik heb ook aan twee tafels gezeten. eentje niet bij het raam. en later eentje wel bij het raam. omdat die leuker zijn. kip eten en mensen kijken.
de wagen stond beneden geparkeerd. mama had gedacht dat ik weer mijn kip op de trap wilde gaan zetten. maar dat deed ik deze keer juist niet. gewoon omdat het anders te voorpelbaar is.
zaterdat ben ik zlef naar de appie gelopen en heb met de hamster gespeeld. we gaan dan nog steeds niet echt boodschappen doen. we doen het omdat het leuk is en stiekum ook een beetje om te oefenen in het wild. zo met oversteken en zo.
ik mag niet meer spelen in al de taxi bussen die bij school staan. dat vindt ik verschrikkelijk jammer in ik ben ook woedend kwaad kokend heet geweest. het is nu al iets gezakt. maar het zat dus zo. bij sommige taxichauffeurs ocht ik terwijl ze bij school stonden even op de stoel zitten, even in de bus kijken enzo. bij andere weer niet. die willen bv alleen mensen in de bus die ook daadwerkelijk met de bus mee moeten. en dan niet een jongetje die helemaal dol is op de bus, geen vlieg kwaad doet en alleen even op de bestuurderstoel wil zitten. het komt ook voor en dat is dan weer wel te begrijpen dat de bus heel veel haast heeft om het vrachtje weg te brengen en een volgende vracht te laden. in elk geval conclusie: dit was best verwarrend voor mij. dan wel dan niet. en elke keer als het niet mocht was ik erg van streek. naar school rijden was ook erg spannend als we dichterbij school kwamen ging ik al op het puntje van mijn stoel zitten en raakte erg van streek als de bussen al weg waren. moest er erg van huilen en dat was eigenlijk een rot begin van de dag. dus nu mag het niet meer. dan is het duidelijker. niet van wel niet en misschien maar gewoon niet. het gaat nu al iets beter. ik moet er nog wel van huilen , maar dan wat korter.
wat wel leuk is vindt ik is dat ik soms in de blauwe mercedes mag spelen van de overkant. ik mag dat dus soms en nu is dat een soortje obsessie. die auto.....
zondag zijn we naar de mac geweest en heb ik lekker patat op.
heb ik al gezegd dat ik met de bus naar vlissingen was geweest en weer terug? gewoon voor het ritje. dat ik toen in de nieuwe witte connexxonbus was en dat de groene leuker zijn...veel leuker...
anyway vandaag was ik de hulp. op en mocht ik fijn naast de juf zitten. dat vind ik leuk. k mag dan ook op de pc en eerst kiezen wat ik ga doen als we gaan spelen. smorgens mocht ik op de puter. omdat ik iets had laten vallen wat ik van thuis mee had genomen ging ik er niet gelijk achter zitten. en werd er aangenomen dat ik niet wilde en werd mijn plaats achter de computer al snel ingenomen door een ander kind die dit met toestemming van juf deed. dat ging allemaal een beetje te snel. en dus liep ik maar naar wat anders, gelukkig voor mij werd de juf erop gewezen dat ik wel wou en alleen even mij dingetje van thuis ging pakken. en werd er plaats voor mij gemaakt. ( dit lijkt een voorvalletje van niks en dat is het ook een beetje, maar denk je eens in dat je niet kan duidelijk maken wat je wil , dat je niet helemaal goed voor je zelf kunt opkomen omdat je niet weet hoe te handelen in situaties waar een zinnetje als ik wil wel, ik moest alleen even.....alles oplost. omdat je dat niet zeggen kunt. op wat voor manier dan ook. de sociale situaties zijn en blijven moeilijk. enhij heeft al heel veel geleerd in de klas, maar het blijft moelijk voor kai. hoe regageer je op situaties. vanmorgen met de computer liep hij dus gewoon weg. gewoon ,..situatie onbekend. dan maar ergens anders kijken. hoe vaak doet hij dit op een dag....)

Geen opmerkingen: