03 december 2008

uber blij


al enige tijd moest ik huilen op school bij het drinken en de juffen tasten in het duister naar de oorzaak. ik keek niet gericht naar een punt dat mij aan het huilen maakte dus was het erg lastig om uit te vinden wat mij nu zo verdrietig maakte. totdat ik smorgens bij het naar school brengen in de tassen mand dook en er een hele mooie prinsessentas uitviste. ik maakte hem open en keek naar de al net zo mooie prinsessenbeker. ik wilde het niet terugleggen, die dinsdagochtend. mijn juf was ziek en ik ben heel fijn met een andere juf de klas ingeweest. ik heb goed gegeten, broodje , banaan en daarna nog choclade.
woensdag was mijn eigen juffie er weer. mama stond bij mij in de gang toen ik weer die prinsessen tas zocht. die is zo mooooooooooooi!! mama wenkte naar mijn juf en wees naar mij denkende dat ze het antwoord op het huil bij het drinken probleem had opgelost. de juf van de gewone klas werd ook op de hoogte gebracht en heel lief vond ik dat ze op zoek ging naar een prinsessenbeker. en ze vondt er een. ik helemaal blij en ik heb hem goed bekeken.
smiddagz ging mama met mij naar de stad. ik mocht een nieuwe tas. na 4 tassenwinkels zijn we gaan pauzeren bij de hema . tijd voor kip. ik had nog geen tas gevonden. mama had er een paar aangewezen die ik grondig bestudeerde want er zaten mooie tussen maar niet wat ik wou. cars en prinsessen , lieveheersbeestjes en spongebobben. ff pauze dus. de kip duurde weer erg lang. we wachten aan een tafeltje op de kip en dronken chocomelk tot mijn geduld op was. mama zette de wagen op slot en we gingen bij de kassa kijken. naar de oven met de kip. ik vondt het best moeilijk en gelukkig herhaalde mama een paar keer wat ze van me wou. netjes wachten op de kip. kijk daar in de oven zie je het, als de bel gaat zijn ze klaar. ( kip duurt altijd ongeveer een kwartier bij de hema) het was best druk in de rij . een aardige dame begon een gesprek met mij. ze had zelf in de zorg gewerkt en herkende mijn extraatje. ze vondt mij ook erg knap . en zei dat ik er zo mooi uitzag. de mevrouw schoof door in de rij en wij wachten nog ruim 5 minuten dat was best moeilijk maar ik heb het goed gedaan.voordat de oven tingelde. ik zag de hema mevrouw de kip in een bakje doen en heb net als vorige keer zelf de kip gedragen naar de tafel. onze tafel was nu bezet door andere mensen. dat was niet erg er zijn meer tafels zei mama . en we liepen door naar achter langs de aardig emevrouw die bewonderend keer hoe knap ik mijn kip kon dragen en ze lachte vriendelijk naar me. na de kip liep ik naar mijn wagentje en we gingen de fotoos halen die mama besteld had. ze haf mijn schoolfotoos ingescand en vergroot. dat was goedkoper als nabestellen. en ze zijn heel mooi gelukt. anyway de lift , altijd leuk. nu de tas zei mama. had ik niet zo veel zin meer in winkel in winkel uit , maar mama zei we gaan niet naar huis zonder tas. h en m etos wibra kitch allemaal niks dus.
naar de geere passage.....mama zei ik koop er een dan gaan we. snel want ik was het zoooooooooo zat. er hingen er een stuk of 5 . ik had geen voorkeur. mama zag een bekende tas en greep hem. kocht hem en we gingen ik heb de tas zelf gedragen . maar had er niet veel aandacht voor. ik wilde nu naar de agrimarkt , rijden met het karretje. ondertussen was het al tegen vijven. mama vondt het welletjes en verteld e mij dat de agri de deuren dicht had, dat de mensen naar huis gingne o te eten. ik deed de gebaren na. ok ik snap het. volgende keer zei mama. dat snapte ik ook en stopte met zeuren het was duidelijk. we gingen naar huis. onderweg autoos kijken. en dat deed ik dus ook ik vindt het leuk om de gegraveerde ruiten te kijken. je weet wel de nummerborden die er soms in staan. ik weet onderweg bij welke autoo ze eropzitten en bij welke niet. de tas bungelde aan mijn hand.
thuis had ik pas echt oog voor mijn tas. mama deed mijn schoolmappen er in en mijn beker en mijn brooddoos. ik moest er heel blij van lachen. ik heb dan ook ontelbare keren de tas open en dichtgeritst en de beker erin en eruit gedaan. ik ben zoooooooooo blij . mama zei dat ze me nog niet op deze manier blij had gezien. intens gelukkig tot het puntje van mijn tenen. niet alleen om die tas maar ook omdat ik eindelijk begrepen ben!
ennu juf super dankjewel voor die beker!!!!!!hij past zooooooo mooi bij mijn tas.
dus als je een jongetje ziet lopen met stoere schoenen , een coole spijkerbroek, een emosjaal en een leren motorjack, met als finishing touch een roze prinsessen tas, dan ben ik dat. want wat ik mooi vindt is niet gebonden aan jongentje meisje onzin. ik vindt gewoon mooi wat ik mooi vindt. en jongens /meisjes regels lap ik aan mijn stoere jongens-schoenen. ik bedoel waarom zouden alleen meisjes een roze prinsessen tas mogen hebben? think outside the box.

Geen opmerkingen: