02 september 2008

een KEI



snachts om half een wordt ik wakker. ik hoor allerlei piepjes. mama is er niet. ze is in een kamer om de hoek. als ze uit het raam kijkt kan ze mij kamer zien. ik lig niet bij het raam. de gordijnen zijn dicht. er liggen hier nog een stuk of 4 andere kinderen. allemaal babies. ze huilen behoorlijk. ik slaap er grotendeels doorheen. ik krijg pijnstillers. niet omdat ik er om vraag maar omdat het standaard is. ik verveel me hier. er zitten plakkertjes op mijn buik. aan die plakkertjes zitten draadjes. de draadjes gaan naar schermen met kleuren en piepjes. ik verveel me . de babies huilen. ik maak een plakkertje los en plak het op mijn vinger. de apparaten beginnen te piepen. ze kunnen nu niet meten wat ze horen te meten en gaan flink te keer. ik moet er om lachen, ik verveel me niet meer. de zuster zegt dat dat niet goed is en moet ook wel om mij lachen als ze ziet hoe ik daar gezellig in bed lig met een plakkertje op mijn hand giegelend kijkend naar de piepende monitoren. ik laat de zuster plakken en ga braaf weer slapen. dit was genoeg aktie voor mij vannacht ik ben moe en mijn buik doet pijn.
om 5 uur smorgens wordt ik weer wakker en ben nu wel erg verdrietig. de zusters willen mijn bed verschonene enzo en ik moet niks van al dat gedoe hebben. mama wordt gehaald. ik mag even bij mama op schoot terwijl ik frisse lakens krijg. mama krijgt koffie. langzaam gaan ook haar ogen open. ik lig weer in bed en sla op mijn kussen. dit keer doet mama het wel en kruipt bij mij in bed. ik val weer in slaap. later die ochtend komen de chirurg en aanhang nog even naar mij kijken en ik mag naar mijn eigen kamer. maar eerst even naar cardiologie waar ik 7 nieuwe plakkers krijg en een kastje waarmee 24 uur mijn hart actie word opgenomen. mama moet een soort dagboekje bijhouden van mijn activiteiten. ik ben terug op mijn kamer en doe niet zo veel. wat wil je ik heb erge pijn in mijn buik. ik slaap wat en speel wat met mijn v-smile. dat gaat wel onhandig met mijn ene hand en mijn kin. maar ik krijg het toch voor elkaar. de dames van de regenboog boom komen langs en zingen een mooi liedje voor me. over een regenboog. ik krijg een kristal. en mag even gitaar spelen.ze gaan weg en ik speel verder op mijn v-smile. en kijk wat tv.

Geen opmerkingen: