07 augustus 2008

tring

gister belde de dok uit rotterdam met de mededeling dat ze gingen overleggen wat ze met me gaan doen. vandaag belde ze met de resultaten van de bespreking....de vorige scan wees uit dat ik een meckelvertikel heb. dat heeft dus 4 procent van de mensen. van die 4 procent krijgt een procent er last van. een hele kleine kans dus. de meeste mensen met een vertikel merken het niet eens. als ik wordt opgenomen wordt dit verwijdert, maar omdat erandere dingen mogelijk zijn die een bloeding veroorzaken gaan ze tijdens de operatie via mijn navel nog een kijkoperatie doen. ze gaan dan naar mijn 12vingerigedarm kijken en naar mijn maag. er moet dan een beetje lucht n mijn maag. ze willen ook via mijn keel in mijn slokdarm en maag kijken. maar dan moet er meer lucht in ofzo. deze twee dingen kunnen niet tegelijkertijd gedaan worden. ik ga dus twee keer onder narcose in een opname waardoor de opname langer duren gaat. ze doen dit allemaal omdat ze het in een keer goed willen doen en willen uitsluiten dat ik na verwijderijg van het meckel vertikel nog een bloeding krijg en dus weer opgenomen moet worden.
we zijn met een nieuw comunicatie systeem begonnen. we deden dit al eerder met de logopediste van toen, maar omdat ik nu veel taal vraag en er dus zelf mee wil werken is mama er opnieuw mee begonnen. dat is nu juist wat erg belangrijk is voor slagen van het systeem. ik moet er mee willen werken en er het nut van inzien. vandaag koos ik bijvoorbeeld tussen twee plaatjes een van de fiets en een van de wandelwagen. en wees aan wat k graag wilde. ze zitten met klitteband op een multaomap zodat ik ze overal (school ect) mee naar toe kan nemen.

Geen opmerkingen: