18 juli 2008

wie er voor mijn voeten loopt ... die krigt een schop..

even een korte inleiding.....
het is een ingewikkeld maar ook weer simpel principe...ik ga naar school, elke reguliere schooldag naar een reguliere school, inclusief onderwijs. het stomme is dat dit kan via een speciale regeling waardoor ik ontheffing van de moet hebben. zonder ontheffing val ik buiten dit bootje en zou ik nar speciaal onderwijs moeten...wettelijk dan dus. van een organisatie heb ik indicatie 9 dagdelen activerende dagactiviteit. een reguliere schooldag is ook 9 dagdelen voor iemand van 5 jaar. de meneer die dit beoordeelde voegde er aan toe dat ik ongeschikt ben voor school. (dat was ook de beoordeling die we nodig hadden om te kunnen doen wat we nu doen) Dus ging mijn mama er van uit dat ik hierdoor ook geen leerplicht had. ik ben immers (kras kras) ongeschikt!!
met stempel ongeschikt kon ik op de brede school dagbesteding ofzo en op die manier gewoon het reguliere onderwijs in. heel krom en stom allemaal maar het werkt goed. ik hebhet naar mijn zin. ik doe het erg goed. beter als verwacht werd door de meerderheid. ik wordt leuk opgevangen in de klas. de kinderen accepteren dat ik er ook bij ben, en steken vrijwillig vingers op als juf vraagt wie wil kai even helpen. in het kort met het stempel te stom om te leren (onleerbaar) zit ik nu lekker op mij plek. ...
tring tring.................oh telefoon. wie? de leerplichtambtenaarin.............wat, jah hij gaat naar school,....nee niet de vrije school en ook niet de acaciahof.......................((nee die waren niet helemaal gecharmeerd van mijn wonderlijke manier waarop ik de wereld zie.)).................de cypressehof dat is um......de brede school...inclusief onderwijs, oh u weet wat dat is....zo van het programma meedraaien....oh dat kan alleen als je onleerbaar bent...als je een hopeloos geval bent dan mag je voor spek en bonen in de klas.....en kai is leerplichtig...is dat zo? en die indicatie dan? gut ik ben verkeerd geinformeerd? dus kai is wel leerplichtig....en mag dit dus niet doen op de brede school. moet naar speciaal onderwijs? maar ik kan nog proberen ontheffing aan te vragen....en dan moet gezellig een arts en psygidingens nog eens een evaluatie doen( hebben ze niks beters te doen??????????) en dan gaan hun beslissen naar welke school ik ga.....u wilt langskomen? nou het is nu wat hectisch, veel zieknhuis bezoek ect. ja hoor kom maar in augustus. het zal er wel een keer van moeten komen ...wat u wilt kai ook zien...dan woensdag middag maar want weet u kai gaat naar school.....waar hij het goed doet en erg naar zijn zin heeft......( nog wel)

DUS.....WIE ER VOOR MIJN VOETEN LOOPT DIE KRIJGT EEN SCHOP ECT...........
HIER KAN JE TOCH NIET ANDERS DAN HEEL ERG BOOS VAN WORDEN. HEB IK ALLES NETJES GEREGELD. GAAT KAI HEERLIJK NAAR SCHOOL. IS IE LEKKER GEWEND EN OP ZIJN PLEK................EN DAN EEN BULLSHIT VERHAAL DAT HIJ NIET IDIOOT GENOEG IS VOOR HET REGULIER ONDERWIJS EN DAAROM NAAR HET SPECIAAL ONDERWIJS ZOU MOETEN. WANT DE REGELING WAAR KAI IN ZIT IS ALLEEN VOOR HOPLEOZE GEVALLEN ZONDER LEERBAARHEID.

DE MAMA VAN KAI

en mijn mama is heeeeeeeeeeeeeeeeel boos en heeft grote schoenen..................................


Geen opmerkingen: