01 juli 2008

vraagtekens en nog meer vraagtekens

nu dacht mama donderdagnacht dat het een epi aanval was.................maar........................
maandag hadden we een afspraak met dok heleboel in vlis. en het klopt neit helemaal. de "epi" had niet alle juiste symptomen. de tijd klopte ook niet helemaal. ongeveer een kwartier. en de bloed in mijn ontlasting kan wijzen op dat er iets heel anders is gebeurd alfgelopen donderdag. er wordt een onderzoek gestart. er werd eerst bloed aangevraagd bij het lab. en dok helboel ging me nakijken. dat liet ik redelijk goed gebeuren en ik deed zelfs mijn shirt omhoog toen de dok met haar koude stetoskoop aan kwam zetten. geen bijzonderheden. duw duw por por, niks te voelen. tenmnste geen bijzondere dingen. de afspraak bij de tandarts is vooruitgezet. er zit daar narcose bij en dat leek de dok gezien we niet weten wat er met mij is niet wenselijk. naar het lab. het ging daar niet echt lekker. ik moest al huilen in de gang er naar toe. mama vroeg aan de labbalie naar die enen mevrouw. dat is echt een shatje. ze was er niet.....de balie mevrouw zou even oproepen en zien of het mogelijk was.............de mevrouw was dus druk bezig maar toen ze mijn naam hoorde had ze wel tijd voor mij. ik had haar zaterdag ook en omdat ze zo goed prikken kan en ze erg lief was oor mij had mama naar haar gevraagd. beter...maar omdat ik zaterdag en zondag ook al geprikt was ging het wat moeilijker. zondag hebben ze een beetje zitten wroeten en dat maakt het voor de volgende prikker ook niet makkelijker. het likte niet om genoeg te krijgen nu. ik wat heleaam an sstreek en overstuur. dok bellen. vingerprikje dan maar. au...knijpen persen. ....nog niet genoeg voor alle testen. ondertussen was ik helemaal van streek en mijn haar was helemaal nat van het zweten van onverstuur zijn. heel wijs is het toen gestopt. de dok zou nog bellen en we gingen wandelen...op de boulevard. we kwamen buiten de aardige prikker nog tegen...zij kon er ook niks aan doen dus de volgende keer vragen we weer naar haar. ze vertelde mama dat ze het heel druk had toen ze gebeld werd maar dat ze voor mij altijd tijd maakt omdat ze een zwak heeft voor kinderen maar voor mij helemaal....dat is toch wel lief toch.....we zijn gaan wandelen en van alle indpaningen ben ik op de boule even een drie kwartier in slaap geweest. ik was uitgeput.
dok heleboel belde op mamas mobiel. voicemail. of mama terug bellen kon want woensdag gaan ze dingen doen. bel voor details. omdat er niet werd opgenomen en we nog best dicht bij het ziekenhuis waren namen we een sluiproute van nic en waren snel bij het ziekenhuis. ik ging met papa lekker bij de lift chillen. mama ging effe babelen.
woensdag meot ik nuchter bij oost 5 zijn. oost 5 vindt ik niet de ergste plek dus dat is niet zo erg . ze hebben daar een mooie opel en leuke verplegers, zo ondertussen wel vriendjes van mij ;P.
ik krijg daar een contrast vloeistof. en ze proberen dan ook gelijk weer de vampier uit te hangen zodat ze wat van dat rode spul hebben voor meer onderzoek. de stolling en depakine spiegel moet gemeten , de laatse is wat te hoog en nu hebben ze ook mijn dosis erhoogd en depakine )epi-med) heeft invloed op de stolling. mijn hb is niet verder gedaald dat is goed. maar die stolling is toch ook belangrijk. ik bedoel je loopt zo leeg anders ofzo....anyway ik krijg een infuus met contrast vloeistof( dit is besloten na over leg met gastro dok rotterdam) en dan word er een scan gemaakt om te zien of er iets aanwijsbaars is. er is een mogelijk heid dat er slijmvlies van mijn maag in mijn darmen isterechtgekomen en dat dat is gaan bloeden ofzo. dat kan waarschijnlijk niet in vlis behandeld en zeker niet direct dus ik mag zelfde dag naar huis. als er nikd gezien wordt dan moet ik voor een kijk operatie naar gastro rotterdam. dat is dan wel een narcose.
mama vondt dat de donderdag "aanval " een kwartier ongeveer duurde. het voelde als mnstens een uur maar het was donker en eng dus om realistisch te blijven heeft ze de meer als een uur ingeschat als 15 minuten. het waren meer als een aanval. ik stopte en begon opnieuw. nu zei de neuro rotterdamvrijdag dat de kwartier neit meer als een paar minuten kon zijn geweest. mama betwijfekd dat maar is niet zeker omdat het natuurlijk donker was enzo en er geen klok in de slaapkamer is anders kan de buurman niet slapen....(klint gek maar is wel logisch in dit geval want het tikken van een anolaoge en het licht van een digitale houdt mij wakker en als ik niet slaap slaapt niemand....) maar als mama het meer als een uur al relativeert naat 15 minuten...wordt het een beetje uit proporties overgerelativeerd als je er een minutjes ding van maakt. dat is ook meegneomen in misschien was het wel wat anders. dat kan mama wel geloven omdat het mijn eerste epi aanval was en ze er niet ervaren mee is.
wat een gedoe...............mama is erg ongerust.
ik moet nuchter zijn wonsdag en mag ook mijn medicijn niet omdat er metingen gedaan moeten worden. gelukkig moeten we er vroeg zijn...

Geen opmerkingen: