28 februari 2008

ritueelen

bijna elke dag komt de buurman om ongeveer iets voor vijf thuis. ik kijk dan graag naar buiten om te zien of hij zijn auto wel netjes parkeerd. dat doet hij heel goed en dan ben ik ook weer blij. het hoort een beetje bij mijn dag. de buurman komt thuis en kort erna gaan mama en ik samen koken.
vandaag ging dat anders. rond half 5 kwam er een andere auto op die plek staan. dat vond ik erg vervelend en ik was ook erg boos en moest huilen. ik was zo boos op die zilvergrijze auto die op de plek van de buurman stond dat ik mijn autobak indoook en er een speelgoedauto in net zo een zilvergrijze kleur uitviste. weg ermee , stomme auto. ik wilde de auto in de wc gooien. dat mocht niet van mama. ik werd dus nog bozer en alles was fout. gelukkig ging de zilvergrijze auto weg en kon de buurman zijn auto neerzetten op de plek waar hij hoort.
meestal zit ik niet vast aan rituelen enzo, maar soms als ik me niet helemaal goed voel moeten dingen niet anders dan anders gaan. dan zijn dingen als de geparkeerde autoos mijn houvast. en gaat het niet zo als altijd of zoals gebruikelijk dan kan ik erg van slag raken.

Geen opmerkingen: