13 februari 2008

de great escape




vanmorgen weer met de taxi bus naar school. ik heb gepuzzeld en mama praatte oook nog even met mijn begeleidster. ze had eerder gevraagd of ik na de grote vakantie naar groep 3 zou gaan. in eerste instantie is toen ja gezegd. maar dat gaat dus niet door. maar dat komt door mijn verjaardag. ik ben een "late leerling" net als mijn zus die een dag eerder jarig is. wat dus betekend dat ik op de peildatum 5 ben en geen 6 en dus volgend jaar net als ieder 5-jarige nog een jaartje door kleuter.
is ok. niet alle kindjes in mijn klas gaan naar 3 is mij verteld er zijn er meer die nog niet oud genoeg zijn. het ligt niet aan de uitdaging die ik met mij meebreng maar gewoon aan de kalender leeftijd.
anyway na school weer naar huis met de taxibus. ik was wel weer moe. dus thuisgekomen nog even dutten op de bank. niet al te lang want ik werd wakker van geluid buiten. leuk dan kunnen we nog even spelen. mama vertelde dat nic met de auto komen zou en dat we zouden gaan rijden. WAT LEUK!! dat vind ik altijd een feestje. mama ging even boven wat spullen halen en koffie inschenken. de koffie staat boven omdat dat veiliger is. kan ik niet in een onbewaakt moment een kan koffie over me heen krijgen. alle meubels zitten vast in de woonkamer, met een elastiekje aan de vloer of aan de muur. veiligheid. want ik sleep en duw ales in het rond zodat ik kan klimmen via de lagere meubels op de hoge meubels. er staat een rekje op de wasmachine zodat ik niet via de prullebak en de wasmachine op de dubbeldeurs koelkast kan klimmen. want dat heb ik al eerder gepresteerd. er zit een haakje aan debuitenkant van de wc deur zodat ik niet mijn hoofd in de wc kan stoppen of alle rollen papier in de wc tegelijk kan mikken. en ik kan er goed mikken , je weet. er is een traphekje om te voorkomen dat ik gevaarlijk op de trap bezig ben. de voordeur en de achterdeur zitten altijd op de bovenste klem. zodat ik niet ineens de straat op rennen kan. ook de slaapkamer deur gaat op slot van binnen uit zodat ik niet snachts ga rondspoken. je ziet er wordt overal aan gedacht(dacht mama) maar ik ben slim,... heel slim!
mama vertelde dus dat nic zou komen en ging de tas halen en koffie zoals ik al zei.
in de keuken stond een grote doos waar ze vanmorgen al het oud papier in verzameld had. een grote doos van mijn sondevoeding. die doos heb ik in de gang gezet. een echte slimme-KAI DE KEI actie. en zo kon ik dus bij de bovenklem van de voordeur. mama had het niet in de gaten. ik kanhet erg goed ook al had ik het nog niet eerder zo gedaan. wel hebben we een spelletje dat ik dingen uit de brieven bus gooi , de post en zo en die mama en ik dan weer pakken maar omdat de voordeur niet alleen op de klem zit maar ook flimk klemt kon ik hem niet openkrijgen. zelfs als de klem eraf was kreeg ik hem zonder hulp niet open. maar ja waar een wil is..........dus ik had hem nu open en rende naar buiten. richting nassaulaan. daar rijden van die mooie autoos!! ff kijken of nic al kwam. een mevrouw die vlak bij woont zag me en zag ook mijn blote voeten en dat mama er niet bij stond. gelukkig reageerde ze direct. ze riep mij naam en dat leidde me dus af en ik ging nu richting marijke plein waar ik een mooie auto zag staan die ik eens goed ging bekijken. de mevrouw iep hard mijn naam en mama had dat gehoord en iemand die buiten mijn naam riep , dat klopt dus niet. ze kwam snel en bedankte de mevrouw voor haar oplettendheid. wat een geluk dat ze net voorbij kwam fietsen en dat we regelmatig een babbeltje met haar maken. zodat ik haar herkende en reageerde op haar stem.
nu zit de deur niet alleen op de klem maar ook nog eens op sleuteslot. mama legt de sleutel waar ik niet bijkan. maar daar vind ik vast wel iets op!!!!

Geen opmerkingen: