22 december 2007

knappe kok


als mama gaat koken ga ik helpen. appels schillen, kan ik ook. ik snijd dan de appels keurig middendoor. ook help ik met het snijden van uien en sla. kan ik erg goed. de sla ligt in de koelkast en ik mag hem dan eruit halen. dan is de sla erg koud en ik vind dan leuk om dat te voelen. als alles gesneden is en klaar staat komt het leukste. de pannen gaan op het vuur en het gas mag aan. omdat ik koken en gas en zo erg leuk vind heeft mama de gaskraan achter het fornuis altijd dicht staan en zet ze die pas open als de pannen op het vuur gaan. ze gaat dan met haar hand achter het fornuis en doet daar iets. ik doe ook dat na. dan de vlam erin....de pannen worden warm en dan is het mijn feestje om er water in proberen te gooien. en melk. mekl in een hete koekepan sist verschrikkelijk leuk. ik mocht vandaag ook het blikje zalm openmaken. mama houd de opener vast en ik mag draaien. dan mag ik ook het blikje omkiepen. stiekum gooi ik het laatse uit het blikje in de koekepas....ssssssisssssss. ik heb de grootste lol. mama wil niet dat ik het eten verpest daarom staat er nog een extra pan met het echte eten. dat vindt ik wel ok als ik maar kan helpen met eten maken. even roeren.. eten is klaar. ik pak de borden. mama schept de pannen leeg. ik gooi vandaag mijn bord leeg in de gootsteen . Ik wil niet eten..... weer niet. morgen help ik weer met eten maken....ook heb ik met balonnen gespeeld en zo hoog gegooid dat ze boven op de keukenkastjes lagen, een knappe mama die ze daar afkrijgt!!

Geen opmerkingen: