26 oktober 2007

plakken



vandaag heb ik lekker geplakt, ik had zelf mijn benen omwikeld met plakband. als ik met plakband speel vraag ik mama vaak om plakken te zeggen. ik vindt het leuk om mama dingen te laten zeggen ik wijs aan en mama zegt het . we hebben ook gekleid en letters van de klei gemaakt en ook een vogeltje. dat vond ik erg leuk.
als mama dingen zegt probeer ik het ook na te zeggen als mama zegt kun jj dat ook zeggen. als mama zegt hoi koekie zeg ik joi baba. ik antwoord dus, ik doe niet aan papagaaien..als je dag kai zegt dan ZWAAI ik. ik weet heel goed wat woorden betekenen. steeds meer. en ik reageer ook steeds beter.
we gingen vandaag ook nummer borden lezen, ik had mama al een paar keer gevraagd de nummerborden van de in de straat geparkeerde autoos te lezen, en we hebben de cijfers op mijn piano nagespeeld. daarom gingen we buiten wandelen om meer nummer borden te lezen. maar op de terug weg werd ik erg selectief. ik wilde ze net allemaal lezen. mama begreep niet waarom die wel en die andere niet. eer zat voor haar nog niet echt logica in. ze denkt dat ik misschien het spelletje beu raak, maar ergens weet ze wel beter en denkt ze dat het aan bv de cijfer of letter combinatie ligt. want dingen zitten bij mij nu eenmaal niet eenvoudig in elkaar.

Geen opmerkingen: