25 september 2007

zondag22sep

we gingen papa ophalen en lekker spelen in de meiveldspeeltuin.
tenminste dat was het plan. papa ophalen lukte nog wel maar de
speeltuin is een ander verhaal. het begon goed en ik speelde wat met
de skelter, heb de speeltuin nog wat verkent en bij het
peuterzwembadje gekeken. ik wilde ook binnen kijken waar ze koek en
zopie verkochten. klapdeurtjes voorraadkast dur wcdeur,.. paradijs.
papa en mama dirigeerde me elke keer weer naar buiten. ik dus telkens
weer terug. maar dat was nog wel te doen.
vervelend was dat mensen hun kinderen niet leren dat het onbeleefd is
om te staren.
(in een bibliotheek boek staat dat als je een gehandicapt kind opvoedt
een van de 10 ettikette regels is dat je het gehandicapte kind moet
leren niet mensen aan te staren, RIGHT, is dat niet een beetje
omgekeerde wereld? de zg. normale staren toch echt wel meer!)
in de koek en zopie hing een grote klok die ik graag wilde bekijken.
mama las de cijfers, ik blij. onder de klok hing een prikbord met
fotoos die de mensen moest laten zien hoe leuk en gezellig het wel in
de speeltuin is. ik ontdekte tussen zoon 20 fotoos een foto van
skelter met kindje en achter de skelter hing......een karretje!DIE WIL
IK. AAA riep ik. mama weet dan dat ik iets duidelijk wil maken en
meestal komen we er samen wel uit. nu ging ze aanwijzen om te zien op
wat ik zou ageren. hetduurde niet lang voordat ze de kar op de fotoo
zag. en wees ernaar. AA AA A. ja dus. we gaan de kar zoeken.. ik liep
mee aan mama's hand, de hele speeltuin door... eh waar izzie? even aan
een mannetje vragen. ..kapot, weggegooid, oh nee! dat komt dus niet
meer goed. een groepje starende onbeleefde kinderen staan in een
kringetje om de wagen heen als mama mij er inzet. ik moet huilen omdat
de skelterkar kapot is. ik laat me in de wagen zetten. zoveel is er
echt niet te zien...de ouders van de onbeleefde kindjes staren mee.
gratis theater...moet je zien , wat een verwend kind. Anyway, we gaan
naar de kinderboerderij. ik trek en prik wat in en aan geitjes. lijk
de kar vergeten te zijn. mama wee

Geen opmerkingen: