18 augustus 2007

marieke van belzen 2

daar gaan we dan.................
vrije school belde marieke over de plaatsing...
ja er is plek, ze is aangenomen, jolien.
er zijn nu twee kleuterklassen. in welke ze komt is nog niet zeker. er is ook een ander nieuw meisje.
de klassen zijn wel wat aan de volle kant, maar we nemen kinderen aan want we willen een derde kleuterklas maken. jolien zou dus per 1 oktober komen. zou u op het formulier van inschrijving ipv 1 okt 27 september willen zetten. dat is beter voor de telling van de kindertjes . meer kinderen is sneller een nieuwe klas weet u.(dus ze willen meer kinderen? wat is koek dan?)
nee hoor het is geen fraude als we de datum veranderen.......!!!????!!
right.
en omdat de klas zo vol is nemen we een klasse assistent aan. dat is beter.
mijn comentaar: is dat dan niet verwarrend voor de kinderen , een tweede persoon in de klas. dan weten ze toch niet meer wie nou eigenlijk de juf is...( dat argument hadden ze tegen inclusief onderwijs, koek zou een begleider meenemen en dat zou zooooooooooo verwarrend zijn voor de kindertjes, ze zouden niet meerweten wie de juf is?!?)
juf carolien zei tegen mijn alias marieke dat een tweede persoon helemaal niet verwarrend is zeker niet als die tweede juf er is voor de oudere kleuters, die toch weer met de jonge kleuters samen in een klasje zitten. ECHTE VRIJE SCHOOL LOGICA DUS.
anyway ik heb het gesprek opgenomen en aan die juf carolien gevraagd of ik een schriftelijke bevestiging krijgen kan van de toezegging dat mijn perfecte dochter jolien naar de perfecte vrije school kan. maar u kunt me op mijn woord geloven zegt ze dan. maar lieve juf carolien het woord van de vrije school ............doe maar een brieffie. dat is handiger voor mijn administratie en ik heb graag alles compleet. en dus krijgt marieke binnenkort post van de vrije school dat jolien wel goed genoeg is voor de vrije school.
Nu nog ff shoppen voor een leuke jurk voor mijn dochter voor haar eerste schooldag........................

Geen opmerkingen: