17 juni 2007

gediscrimineert




ik ben een heel lief meestal rustig, behalve om twee uur snachts, kan heel lief bijna een uur aan tafel tekenen, of letters oefenene. ik kan heel zoet met mijn autoos spelen. ik kan heel gezellig mee doen als mama liedjes zingt, ook met nic en tam doe ik liedjes en heb dan veel lol, ik kan puzzels maken. ik kan JA en NEE aangeven met mijn ketting , ik kan dingen vragen met mijn plaatjes en je kan mij dingen vertellen met plaatjes. ik kan heel duidelijk zijn in wat ik wel en niet wil. ik kan zelf de trappen op en af, ramen open doen, pindakaas uit de kast pakken, en voor mama de sambal erbij. als mama zegt dat ik beter een doekje jkan pakken omdat de tractor nat geregend is dan ga ik naar binnen en pak een doekje en droog de zitting van mijn tractor af. ik kan tee inschenken voor mama en weet ook hoe ze het liefst koffie drinkt , met twee zoetjes. ik kan de tv op het juiste kanaal zetten( dat kon ik al toen ik nog geen twee was) ik kan waspoeder in de wasmachine doen en ook verf als ik niet bij de waspoeder kan, en ik kan de wasmachine op een programma zetten en aanzetten. ik kan een windows pc opstarten, ik kan een deur openmaken met een sleutel, ik kan punten slijpen. ik weet de weg naar de stad naar macdonlads naar het ziekenhuis en naar de trein en eigenlijk overal waar ik kom , weet ik de tweede keer al waar we heen gaan. ik kan kip in de pan doen en olie erbij, ik kan mama helpen met haar laarzen uitdoen en ik kan een jas dichtritsen. ik kan nog veel meer maar dat wordt een lange lijst.
WAAROM WORDT IK DAN ONGEZIEN AFGEWEZEN OP EEN SCHOOL? IS DAT NEIT EEN BEETJE BOEL DISCRIMINATIE? AUTISME , OH NEE DAT KAN NIET BIJ ONS OP SCHOOL,....ZOUDEN ZE DENKEN DAT HET BESMETTELJK IS? EN ALS JE ME BETER ZOU KENNEN DAN ZOU JE KUNNEN ZIEN WAT MIJN MAMA ZIET DAN ZOU JE ZIEN DAT IK EEN HELE SLIMME LIEVE INTELIGENTE JONGEN BEN.
JA IK HEB EEN VORM VAN AUTISME.
MAAR IK BEN MEER DAN MIJN AUTISME ALLEEN.
IK BEN VAST SLIMMER DAN JULLIE ALLEMAAL WACHT MAAR AF!

Geen opmerkingen: