19 juni 2007

eigenwijze fiets



heb ik alleens gezegd dat mijn mama eigenwijs is? ik was toch afgewezen voor die school? dat is dus nog niet klaar. eerst uitleg, ik ga naar school met een speciaal project, dit houdt in dat ik een coach krijg, een nekhijger een begeleider hoe je het ook noemen wil. het is een persoon die de hele tijd bij mij in de klas blijft en mij helpt. in het begin heel veel en later als het kan wat meer afstand neemt. ik krijg waar nodig of gewenst ook aangepast leermatriaal. het mooie van dit systeem is , vindt mama, is dat ik tussen gewone kinderen * (de enige gewone mensen zijn de mensen die je niet goed kent) en dat ik niet tussen allemaal fladeraars zit. ik neem heel veel gedrag over van mijn omgeving en kan er veel van leren. ook als bv de andere kinderen leren lezen en wat dan ook dan kan ik daar ook iets van mee pikken. het is gewoon simpelgezegd zo WAT ER NIET WORDT AANGEBODEN KUN JE OOK NIET LEREN. daat komt het op neer, als ik naar speciaal onderwijs ga krijg ik vlugger een stempel, wordt ik onderschat, ga ik me stierlijk vervelen in de klas en dat kan niet goed zijn. ik heb uitdagingen nodig. begrijp me niet verkeerd er is niks mis met mensen die wel voor het speciaal onderwijs kiezen. maar mijn mama heeft alles bekeken en overwogen en is tot de conclusie gekomen dat ik het best op mijn plek ben op de vrije school. daarom vandaag ook een fiets geregeld waarin ze mij naar school kan brengen. ik hoor je denken, je was toch afgewezen, maar had ik al verteld dat mijn mama heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eigenwijs is...................

Geen opmerkingen: