17 mei 2007

pzc




sMorgens krijg ik een cracker , een wit broodje en wat cornflakes. op het moment vindt ik de cornflakes het lekkers, cornpops met chocolade gevuld, dat en de pindakaas op mijn en mamas kracker. toen mijn bord geen cornpops meer had omdat ik ze allemaal ophad heb ik zelf in de keuken et pak gepakt en mijn bord bijgevuld. lekker hoor! we moeten nu wel nieuwe halen ik heb ze allemaal opgegeten!
sMiddags kwam tamara spelen, leuk!! ik heb ng iets heelknaps gedaan. Ik heb geprobeerd te schrijven, helemaal zelf. knap he!
PZC staat er. mama en tamara zijn erg trots
mama wil graag dat ik letters leer, zodat ik woordne kan maken, en dan kan ik ook leren vertellen wat er nu eigenlijk in mijn hoofdje omgaat. het letterspel is begonnen met logos . die vindt ik erg mooi en ik wordt er ooke rg vrolijk van. ik ken er al erg veel. en ik herken ze ook als ze op papier gewoon geschreven zijn. Omdat mijn interesse daar ook ligt zijn mama enzo het aan het uitbouwen. Ik ken nu ook het woord mama en ik weet ook dat dat dan dus mama is. dat is een nieuwe. Ik ken al heel veel woorden lezen. (mama vindt dat ik lees, daar is niet iedereen het mee eens) maar kijk woordherkenning is een onderdeel van lezen. er zijn mensen die vinden dat ik de logos als een symbool zie. maar ik kan nu toch oo het woord mama, en dat is een nieuw woord en ik begin nu ook schrijverig te worden. mama heeft woorden stuk geknipt, die kan ik dan weer maken. t mobile, kpn, pttpost hema albert heijn compaq en nog een berg. Toch niet zo gek dat mama vindt dat ik kan lezen. en lezen is toch eigenlijk voor iedereen symbool herkening? letters zijn trouwens grafische symbolen. dus wat ik doe is ook lezen. ik begin allen niet op een manier die oop school gedaan wordt, eerst een letter dan een woord. ik doe zoals ik het wil. eerst een woord dan een letter. en toch is het lezen. net als anderen het doen. !!

Geen opmerkingen: