01 maart 2007

de operatie


Smorgens kreeg ik zalf op mijn handen, verdovingszalf. voor de narcose. ook kreeg ik een middeltje om te kalmeren, zodat ik niet zo bang zou zijn. Het was nogal een paardemiddel en ik kon niet meer op mijn benen staan. ik ging veilig in de kast zien. Om 8:50 was ik al aan de beurt. glukkig vroeg dus. want het was voor mama erg erg om mij zo wazig te zien. Naar de operatie kamer. ik kreeg een lockje (een soort infuus) in mijn hand. en daar spoten ze een narcose middel in. mama mocht erbij blijven tot ik sliep.
Mama heeft even buiten gezeten en veel gerookt terwijl ze bezig waren om een peg te plaatsen en een kijk oepratie te doen. Ook zijn er diverse biopten genomen, van mijn slokdarm en dunne darm. om te zien of daar iets te zien is waarn\door ik niet wil drinken.
Na een uur werd mama uit de kamer geroepen,waar ze zat te wachten en mocht ze naar de recovery.papa was ook net binnen.
In de recovery za mama een bedje met veel slangen in ale maten en ze dacht inzichzelf alsjeblieft niet zoveel slangen bij mijn boef. maar dus toh zoveel slangen in alle soorten en maten voor mij.maar ik lag diep te slapen. en heb daar niet veel van gemerkt want er gingen er een paar weg vlak voor ik wakker werd. mijn buik deed zeer , dat vondt ik niet zo erg. ook had ik een zere keel. maar wat ik heel erg vondt is dat mijn arm gespalkt was. helemaal niet leuk en ik begon er flink aan te trekken en kreeg het verband los. waarop de geroepen zuster het opniew stevig vastplakt. niet leuk.
Ik mocht weer terug aar mijn kamer
ik kreeg paracetamol.
mijn neus sonde was weg zaols de gastroman aan mama beloofd had. ik had in mijn hand nog een slangetje waardoor in vloeistof kreeg. ze wilde mijn bloeddruk meten. eh nee dankje. vind ik niet leuk. dat is dus niet gelukt. niet deze keer en ook niet de volgende keren dat zoon witte jas het probeerde. na drie uur kreeg ik een beetje voeding in de peg. Voeding zou worden opgeboouwd via een schema. om de drie uur een beetje en de volgende dag zo ik beginnen met eerst honderd en dan 200 cl
ik kon de voeding goed verdragen zo net na de operatie. ook mijn medicijnen kreeg ik door de peg.ik was nog suffig en niet blij uiteraard.
ik heb nog wat geslapen. De gastro man kwam ook nog met mama de operatie bespreken. het was allemaal goed gegaan zei hj en het zag er vanbinne ook goed uit. over twee tot drie weken uitslag van de biopten.
mama was bij mij in bed gekropen. dat mocht van de zuster. en zo voelde ik me veilig en redelijk beschermd tegen al die witte jassen.

Geen opmerkingen: