16 september 2006

Daar op de stoep.

Heerlijk weer vandaag . We zijn lekker wezen wandelen. In de stad was een klein meisje die aan haar moeder vroeg wat er met mij was, je weet wel sonde enzo, mama zei dat ik niet wil drinken, bleek het een mevrouw te zijn van mama's werk een tijd geleden. Mama en die mevrouw waren toen tegelijk zwanger. Die mevrouw zei dat ze blij was dat haar kindje "gewoon" is. Dat vind mama niet erg als mensen dat zeggen. Mama vindt mij geweldig zoals ik ben. Ook zei die mevrouw iets van je houdt er vast net zo veel van als van gewone kinderen. Nee zei mama veel meer, lief he!!
In de stad had ik een mooie auto uitgezocht. Ik heb daar een heel handig truukje voor. ik zoek een mooie grote vrachtauto uit en grijp hem. dan laat ik hem niet meer los en als mama hem wil terugzetten begin ik te huilen en protesteren. Heel duidelijke communicatie dus. Ik wil deze! vandaag weer gelukt dus. En hij moet ook gelijk uit de doos want ik wil het wel vasthouden!

Onderweg naar huis mag ik altijd even zelf lopen. Schoenen aan en daar ga ik.... Vandaag niet. Ik ging liever op de grond zitten om met mijn nieuwe auto te spelen. Een paar stappen lopen en dan weer zitten spelen. Toch wilde ik wel wandelen, dus stond ik op om te gaan lopen en liet de nieuwe auto staan, mama pakte hem op en legde hem op de wagen. EH nee mam , niet zo. Ik ging weer zitten spelen met de auto op de grond. Stond op , en ging zonder auto verder,..mama pakte de auto weer Eh nee mama.. en dat herhaalde zich een paar keer...Want ik wilde de auto laten staan . Daar op de stoep. Gelukt,.. we liepen verder, de auto bleef achter op de stoep. Ik keek nog om, dag auto.. liep toen naar de schouwburg die gesloten was, erg jammer. Nog even een ijsje en naar huis.
Hmm toch wel jammer van die auto....We liepen naar huis door de
poortjes in de buurt , daar moet ik altijd erg van lachen. deuren aangeraaakt, verkeersborden aangetikt,.. Thuis. Hee waar is mijn auto. Doorzoek de tassen, geen auto. Ik ben moe en moet er van huilen. Waar is mijn mooie nieuwe auto nu?

Geen opmerkingen: